7 praktische tips om het LinkedIn-profiel van uw kantoor te verbeteren cover

16 okt 2023 | Legal Tech (IT & IP)

7 praktische tips om het LinkedIn-profiel van uw kantoor te verbeteren

Recente vacatures

Advocaat
Ondernemingsrecht
3 - 7 jaar
Antwerpen Brussel Oost-Vlaanderen
Advocaat
Ondernemingsrecht Strafrecht
0 - 3 jaar
Vlaams-Brabant
Advocaat
Fiscaal recht
3 - 7 jaar
West-Vlaanderen
Advocaat
Burgerlijk recht Gerechtelijk recht
0 - 3 jaar
Antwerpen
Advocaat
Burgerlijk recht Gerechtelijk recht Ondernemingsrecht Verzekeringsrecht
3 - 7 jaar
Antwerpen

Aankomende events

LinkedIn is al jaren een krachtig platform om te netwerken en uw online aanwezigheid op te bouwen in een professioneel kader. Ook voor advocatenkantoren is het van groot belang om een representatief en informatief LinkedIn-profiel te hebben, waarbij u uw expertise zowel bij mogelijke cliënten als andere kantoren in de verf kunt zetten. Jubel Services reikt in dit artikel zeven praktische tips aan om het LinkedIn-profiel van uw kantoor een grondige boost te geven.

1. Kies een professionele profielfoto

Een eerste indruk is cruciaal. Zorg ervoor dat de profielfoto van het advocatenkantoor professioneel en representatief oogt. Gebruik bij voorkeur het logo van het bedrijf, of een foto waarop de advocaten en medewerkers er formeel maar toegankelijk uitzien. Vermijd vakantiekiekjes of foto's van lage kwaliteit.

2. Optimaliseer de headline en korte samenvatting

De headline is het eerste wat mensen zien wanneer ze op het profiel terechtkomen. Het moet duidelijk aangeven wat het advocatenkantoor doet en welke expertisegebieden het beslaat. Ook een krachtige leuze of slagzin kan hier goed werken.

De samenvatting biedt dan weer de gelegenheid om dieper in te gaan op de kerncompetenties en waarden van het kantoor. Vermeld hier ook specifieke diensten en resultaten om potentiële cliënten aan te trekken.

3. Update de pagina regelmatig met relevant nieuws

Een actief profiel wordt als betrouwbaarder en professioneler aanzien. Deel regelmatig artikelen, inzichten en casestudies die relevant zijn voor de expertisegebieden van het kantoor. Dit laat zien dat het kantoor op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen binnen de juridische sector.

Ook krantenartikelen over zaken waarbij uw kantoor betrokken is zijn een absolute meerwaarde. Schuw ook – in beperkte mate – ludiekere nieuwsberichten en andere fait divers niet, om zo de menselijke component van het kantoor te belichten.

4. Toon expertise aan de hand van publicaties en prestaties

LinkedIn biedt de mogelijkheid om artikelen en publicaties te delen. Als het advocatenkantoor juridische artikelen heeft geschreven of belangrijke zaken heeft gewonnen, deel dit dan op het profiel. Toon aan dat het kantoor bekwaam en ervaren is in uw vakgebied.

5. Verzamel en toon aanbevelingen

Aanbevelingen van tevreden cliënten zijn een krachtige manier om vertrouwen op te wekken. Vraag cliënten om een aanbeveling achter te laten op het profiel van het advocatenkantoor. Deze aanbevelingen kunnen nieuwe contacten overtuigen van de kwaliteit van uw dienstverlening. Presenteer de recensies in de vorm van korte slagzinnen, bijvoorbeeld vergezeld door een leuke afbeelding of carrouselpost.

6. Wees actief in relevante groepen en communities

Word lid van LinkedIn-groepen en communities die gerelateerd zijn aan de expertisegebieden van het kantoor. Deel inzichten en neem deel aan discussies om de bekendheid van het kantoor te vergroten en waarde toe te voegen aan de online juridische gemeenschap.

7. Houd het profiel up-to-date

Houd het LinkedIn-profiel van het advocatenkantoor actueel. Dit betekent niet alleen het bijwerken van de informatie over het kantoor zelf, maar ook van individuele advocaten en medewerkers. Nieuwe prestaties, publicaties en expertisegebieden moeten regelmatig worden toegevoegd.

Door deze praktische tips toe te passen, kan een advocatenkantoor zijn LinkedIn-profiel aanzienlijk verbeteren. Een keurig gepresenteerd en actief profiel kan nieuwe cliënten aantrekken en het netwerk van het kantoor aanzienlijk vergroten.

Arne Van Duppen
Communicatiedeskundige Jubel

Recente vacatures

Advocaat
Ondernemingsrecht
3 - 7 jaar
Antwerpen Brussel Oost-Vlaanderen
Advocaat
Ondernemingsrecht Strafrecht
0 - 3 jaar
Vlaams-Brabant
Advocaat
Fiscaal recht
3 - 7 jaar
West-Vlaanderen
Advocaat
Burgerlijk recht Gerechtelijk recht
0 - 3 jaar
Antwerpen
Advocaat
Burgerlijk recht Gerechtelijk recht Ondernemingsrecht Verzekeringsrecht
3 - 7 jaar
Antwerpen

Aankomende events

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

0 Reacties

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.