21 jun 2018 | Expertise

BIBF-enquête: de digitale voetafdruk van de boekhouder-fiscalist

Recente vacatures

Advocaat
Ondernemingsrecht Vennootschapsrecht
3 - 7 jaar
Antwerpen Limburg Vlaams-Brabant Waals-Brabant
Advocaat
Ondernemingsrecht Vennootschapsrecht
0 - 3 jaar
Antwerpen Limburg Vlaams-Brabant Waals-Brabant
Advocaat
Douane
0 - 3 jaar
Antwerpen
Paralegal
Arbeidsrecht Vennootschapsrecht
0 - 3 jaar
Brussel
Advocaat
Arbeidsrecht
5 - 10 jaar
Brussel

Aankomende events

Opgelet: dit artikel werd gepubliceerd op 21/06/2018 en kan daardoor verouderde informatie bevatten.

50% van de boekhouders(-fiscalisten) hecht belang aan de digitale voetafdruk van hun kantoor.  

 In mei 2018 heeft het Beroepsinstituut van erkende Boekhouders en Fiscalisten (BIBF) een enquête gehouden bij haar 6000 leden en stagiairs. 843 onder hen namen hieraan deel.

Wat was de bedoeling ? De digitale voetafdruk van de boekhouder-fiscalist meten, alsook de evolutie die deze de laatste jaren heeft ondergaan. Daarom stelde het Instituut twee vragen die reeds aan bod kwamen tijdens  een eerdere enquête die we afnamen in 2013.

« Het BIBF stelt vast dat het internet integraal deel uitmaakt van de beroepsuitoefening. Voor  onze leden is het van belang dat zij de kansen en de risico’s van het internet begrijpen en er optimaal gebruik van maken », licht Mirjam Vermaut, Voorzitter BIBF, toe.

Een exclusieve enquête

Frédéric Delrue, Ondervoorzitter BIBF: « Als we de resultaten van deze enquête vergelijken met deze van 2013, kunnen we ons enkel verheugen over het feit dat er een stijging is van de BIBF-leden die een eigen website hebben alsook van diegenen die actief zijn op sociale media in het kader van hun beroepsactiviteit. Het BIBF wenst de erkende boekhouders(-fiscalisten) te ondersteunen bij het correct professioneel gebruik van het internet en sociale media ».

  • Website: 49% van de deelnemende boekhouders(-fiscalisten) aan de enquête heeft een eigen website. In 2013 was dit slechts 31%. Deze evolutie toont aan dat de digitale transformatie wordt voortgezet.
  • Sociale media: 36% van de deelnemers aan de enquête is beroepsmatig actief op sociale media in vergelijking met 17% in 2013. Deze stijging toont aan dat de marketing via sociale media in evolutie is.
  • Digitale voetafdruk: de digitale voetafdruk van een boekhoudkantoor is een nieuw aandachtspunt voor de BIBF-leden en stagiairs. 50 % van hen hecht hier belang aan. Ongetwijfeld zal dit percentage de komende jaren nog stijgen.

Klik hier voor de resultaten van de enquête.

Recente vacatures

Advocaat
Ondernemingsrecht Vennootschapsrecht
3 - 7 jaar
Antwerpen Limburg Vlaams-Brabant Waals-Brabant
Advocaat
Ondernemingsrecht Vennootschapsrecht
0 - 3 jaar
Antwerpen Limburg Vlaams-Brabant Waals-Brabant
Advocaat
Douane
0 - 3 jaar
Antwerpen
Paralegal
Arbeidsrecht Vennootschapsrecht
0 - 3 jaar
Brussel
Advocaat
Arbeidsrecht
5 - 10 jaar
Brussel

Aankomende events

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

0 Reacties

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.