28 aug 2019 | Expertise, Kantoor & beleid

Cash is koning: hoe volg ik mijn debiteuren slimmer en efficiënter op?

Recente vacatures

Advocaat
Burgerlijk recht
3 - 7 jaar
Antwerpen Oost-Vlaanderen Vlaams-Brabant
Advocaat
Fiscaal recht
5 - 10 jaar
Brussel Vlaams-Brabant
Uitgever
3 - 7 jaar
Antwerpen
Jurist
bestuursrecht internationaal recht Omgevingsrecht Publiek recht sociaal recht
Brussel

Aankomende events

Opgelet: dit artikel werd gepubliceerd op 28/08/2019 en kan daardoor verouderde informatie bevatten.

Nog al te vaak wordt het voeren van debiteurenbeheer gezien als een lastige en tijdrovende activiteit. En daar zijn verschillende oorzaken voor te vinden. Een goede kennis van de juiste tools en mogelijkheden én een geschikte partner kunnen echter het verschil maken.

Een lastig en tijdrovend proces?

Integreer preventieve maatregelen

  • Werk steeds met voorschotfacturen; 
  • Stel domiciliëring voor als betaalmodaliteit; 
  • Spreid de jaarlijkse kosten over meerdere periodes;
  • Stel, zeker in een B2C-omgeving, meerdere betaalmogelijkheden voor (en maak gebruik van betaallinks (denk maar aan integraties zoals Mollie of Stripe));
  • Lever geen nieuwe goederen of prestaties aan zolang het openstaande saldo niet is aangezuiverd.

Blijf klantgericht

Werk samen en rapporteer

Debiteurenbeheer door robots?

En nu?

Frederik Arnauw
Iris De Groote

Vandelanotte

Recente vacatures

Advocaat
Burgerlijk recht
3 - 7 jaar
Antwerpen Oost-Vlaanderen Vlaams-Brabant
Advocaat
Fiscaal recht
5 - 10 jaar
Brussel Vlaams-Brabant
Uitgever
3 - 7 jaar
Antwerpen
Jurist
bestuursrecht internationaal recht Omgevingsrecht Publiek recht sociaal recht
Brussel

Aankomende events

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

0 Reacties

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.