Advocaten Algemeen Bedrijfsjuristen Today's Lawyer

Content marketing voor advocaten: 5 nieuwe tips

Content marketing voor advocaten: 5 tips
Geschreven door LawyerOnline

Een tijd geleden publiceerden we een eerste blogbericht omtrent content marketing. Deze marketingstrategie wordt vaak omschreven als de meest efficiënte. Ongeacht of u ons vorige artikel gelezen heeft of niet, u heeft sowieso baat bij onze 5 nieuwe tips om aan de slag te gaan met content marketing.

Wat is content marketing?

Kort samengevat is content marketing het creëren en delen van waardevolle inhoud die uw kennis en expertise toont. Niet alleen trekt dat bezoekers aan, het werkt eveneens positief voor uw imago. Het toont namelijk dat u luistert naar wat cliënten te zeggen hebben en dat u probeert in te spelen op hun informatiebehoefte.

Content komt in alle soorten en maten: blogs, print, magazines, videos, etc. Content marketing werkt bovendien veel efficiënter dan dure reclamecampagnes en advertenties, en is daarom de tijdsbesteding meer dan waard.

Om die reden geven we hier alvast 5 tips zodat uw advocatenkantoor succesvol gebruik kan maken van content marketing:

Tip 1: Onderschat het niet

Het lijkt misschien een koud kunstje om wekelijks content te publiceren en volgers aan te trekken, maar het bijhouden van een goed draaiende blog is allesbehalve eenvoudig. Het kost tijd, hulpmiddelen en de juiste vaardigheden om van content marketing een succesverhaal te maken.

Tip 2: Durf te ‘spieken’

Neem eens een kijkje op de websites en blogs van andere advocatenkantoren. Op die manier verkrijgt u inzicht in de content die zij al dan niet verspreiden en of deze content werkt. Wie deelt vaak artikels van die advocatenkantoren op social media?

Tip 3: Wees social

Social media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven en kunnen ook uw advocatenkantoor helpen om in contact te komen met potentiële cliënten. Bepaal voor elk social mediakanaal welke content u erop wilt plaatsen en voor welk doeleinde u het medium wilt gebruiken. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om op Twitter tips en nieuwigheden te delen en Facebook te gebruiken voor foto’s en filmpjes van uw kantoor en uw team. Maar vergeet niet: wees sociaal op social media. Alleen maar eigen content plaatsen en niet ingaan op wat leeft, werkt niet meer. Wees dus sociaal en ga de conversatie aan met uw publiek. Stel vragen, reageer op reacties en lok discussies uit.

Tip 4: Wees geduldig

Deze tip zult u in het achterhoofd moeten houden wanneer u aan content marketing begint. Als de content niet meteen resultaten oplevert, geef dan zeker niet te snel op. Rome werd niet in een dag gebouwd en zo ook zal het, ondanks al de inspanningen, wellicht even duren voor u daadwerkelijk resultaten ziet. Op een strategische manier bezig zijn met content marketing kost namelijk tijd en geld. Met een goed onderbouwde strategie, zou het resultaat vanzelf moeten komen. Als dat niet meteen lukt, kunnen we u uiteraard altijd bijstaan. En zo sluiten we naadloos aan bij tip 5.

Tip 5: Laat u adviseren

Ga een gesprek aan met experts als u merkt dat uw inspanningen voor content marketing niet genoeg vruchten afwerpen.

Aan de slag met content marketing, of niet?

Hoewel het even kan duren voor u resultaten ziet, kan content marketing een enorm efficiënte methode zijn om naamsbekendheid te verwerven, uw doelgroep beter te leren kennen, en er effectief ook meer cliënteel uit te halen.

Bent u na deze 5 tips nog niet vertrouwd genoeg met content marketing? We delen graag onze expertise om uw advocatenkantoor verder te helpen.

Vraag een afspraak aan.

Opmerking plaatsen

X