Cliënten gaan vaker en vaker via het internet op zoek naar een advocaat. De kans is groot dat ze via Google of andere zoekmachines op de website van uw advocatenkantoor terechtkomen. Maar hoe kunt u nu die potentiële cliënt via uw website overtuigen om voor uw kantoor te kiezen? Wij geven alvast enkele tips mee.
Zorg voor een betrouwbare look en feel
Als u voor een winkel staat waar de etalage er maar slordig bij ligt, is de kans groot dat u er niet zal binnenstappen. Zeker niet als de winkel ernaast prachtig ingericht is, de nieuwste producten heeft, en u uitnodigt om binnen te stappen. Dat geldt ook voor uw website. Het is vaak het eerste punt van contact met uw potentiële cliënt. U zorgt er dan ook best voor dat die eerste pagina waar ze terechtkomen professioneel en betrouwbaar overkomt. Dat kunt u bijvoorbeeld doen aan de hand van foto’s van hoge kwaliteit van het kantoor of het personeel. Gebruik daarvoor zeker geen typische stock-foto’s die veel andere websites ook gebruiken. Een unieke en professionele foto kan wonderen doen.
Onderhoud uw blog of nieuws-gedeelte
Daarnaast straalt u betrouwbaarheid uit door te tonen dat u op de hoogte bent van de markt. Dat kunt u heel eenvoudig doen door regelmatig nieuws- of blogberichten, maar ook bijvoorbeeld vacatures te plaatsen. Een blog waar het laatste bericht van 2014 dateert, komt niet uitnodigend over. Een website die up-to-date is en waar elke week nieuwe inhoud op komt, is niet alleen goed voor uw betrouwbaarheid, maar heeft ook een positieve impact op uw vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Daarbij kunt u ook uw sociale mediakanalen zoals Facebook en LinkedIn op uw website plaatsen. Zo toont u aan dat u op de hoogte bent van de nieuwste communicatiemiddelen, en dat u rekening houdt met uw cliënten.
Maak het uw bezoeker gemakkelijk
Bent u zelf al eens op een website terecht gekomen waar het helemaal niet duidelijk is waar de juiste informatie te vinden is? Dat zorgt voor frustraties, en daarbij verliest u veel tijd bij het navigeren door de website. Daarom is het best om het uw bezoeker zo makkelijk mogelijk te maken. Gids uw potentiële cliënt door uw site aan de hand van links en knoppen naar de belangrijkste pagina’s: uw voorkeurmateries, uw team, uw honoraria en erelonen… Naast die belangrijke pagina’s plaatst u best ook op elke pagina de belangrijkste contactgegevens. Maak het uw bezoeker gemakkelijk u te contacteren via telefoon of e-mail, of eventueel via een contactformulier.
Denk aan de mobiele gebruikers
Meer dan de helft van alle zoekopdrachten op Google worden gemaakt op mobiele toestellen zoals smartphones en tablets. De kans is dan ook groot dat uw potentiële cliënt u bezoekt vanop zijn of haar GSM. Op een kleiner scherm met een tragere internetverbinding is het cruciaal om snel en gemakkelijk de juiste informatie te vinden. Doe zelf eens de test met uw smartphone om te kijken of uw website goed te bekijken is op mobiel. Is dat niet het geval? Dan zorgt u best voor een mobiele of ‘responsieve’ website die zich aanpast aan het scherm van uw bezoeker.
Merkt u bij de website van uw advocatenkantoor geen problemen op? Proficiat, dan kunt u op beide oren slapen. Is dat echter niet het geval, dan nodigen we u uit om een afspraak te maken met Jubel Services. We helpen u graag verder met de online visibiliteit van uw advocatenkantoor.
0 reacties