Vijf ingrediënten voor een succesvolle contentpagina
Een website heeft uw advocatenkantoor misschien al, maar wist u dat u die beter ook gebruikt om content op te verspreiden, bijvoorbeeld door middel van een blog? Zoekmachines, zoals Google en Yahoo, waarderen nieuwe en verse content immers meer, waardoor uw online visibiliteit verhoogt en uw relevantie gewaarborgd blijft. We geven vijf tips mee die zowel zoekmachines als lezers blij maken.
-
Goed design = nuttig design
Cliënten die uw website bezoeken, zullen mooie designs zeker weten te appreciëren, maar nog belangrijker is dat de blog gemakkelijk is en snel laadt, ook op mobiele apparaten.
Pagina’s die volgestopt zijn met graphics, laden langzamer. Als we in het achterhoofd houden dat bijna tachtig procent van mobiele zoekopdrachten leiden naar een vorm van contact (bijvoorbeeld een afspraak), is de snelheid van uw website een niet te negeren detail.
Hou ook uw doelgroep in de gaten: felle kleuren en opvallende designs op een website van een advocatenkantoor zullen niet alle cliënten aanspreken.
-
Een online visitekaartje
Aangezien tachtig procent van de cliënten op één of andere manier willen interageren met de site, is een actuele en heldere contact page van cruciaal belang. Deze knop moet in het oog springen en steeds zichtbaar zijn om het uw cliënten gemakkelijk te maken. Vergeet ook niet naar uw sociale media te verwijzen.
-
Nu het toch over sociale media gaat …
Anno 2017 doen we alles online, van bankzaken tot winkelen. Logischerwijs gaan cliënten ook vaak online op zoek naar een advocaat. Als ze uw artikels tijdens hun zoektocht tegenkomen, vergroot de kans dat ze u contacteren.
Om die reden is goede artikels plaatsen één ding, maar daarnaast is het ook belangrijk dat ze gemakkelijk te delen zijn. Op die manier groeit het lezerspubliek en vinden zoekmachines ze waardevoller: een artikel dat interessant genoeg is om gedeeld te worden, zal immers ook wel interessant genoeg zijn om hoog in de zoekresultaten te komen.
Creëer met andere woorden nuttige content die aansluit bij uw vakdomein. Die zullen mensen graag lezen en delen.
-
Delen is vermenigvuldigen
Het is duidelijk dat de punten op deze lijst elkaar versterken. Zogenaamde ‘evergreen’ artikels – dit zijn artikels die altijd relevant zijn, en vaak bijvoorbeeld probleemoplossend zijn – doen het altijd goed en worden dan ook lang en veel gedeeld.
‘Wanneer moet je een advocaat inhuren?’ is een voorbeeld van een blogartikel dat het altijd goed zal doen.
-
Plan
Zelfs de beste blog zal niet werken als mensen niet weten wanneer ze een nieuw artikel mogen verwachten. Denk op voorhand dus goed na over een schema en volg het. Als uw publiek weet wanneer er nieuwe content verschijnt, krijgt u een groep volgers die niet afhankelijk is van zoekmachines – een belangrijke stap in het uitbouwen van uw clientèle.
Conclusie
Zoals u ziet, zijn er veel manieren om een trouw en betrokken lezerspubliek uit te bouwen. Deze stappen kunnen u alvast op weg helpen om uw blog boeiend en bloeiend te houden.
Nico Del Rio
Business consultant bij Jubel Services
Bent u na dit artikel nog niet vertrouwd genoeg met content- en videomarketing? We delen graag onze expertise om uw advocatenkantoor verder te helpen.
Vraag online een afspraak aan.
Of neem telefonisch contact op het nr. 09 2333420
0 reacties