De ‘Over ons’-pagina op uw website is een belangrijk maar vaak onderschat aspect van uw online herkenbaarheid, waarmee u het verschil kunt maken. In dit artikel lichten wij graag toe hoe u die pagina kunt gebruiken om uw verhaal te vertellen en een band te scheppen met uw cliënt.
Nieuwsberichten: de cliënt centraal
Nieuwsberichten op uw website plaatsen of een blog bijhouden, is een goede manier om online zichtbaarheid te krijgen en uw expertise in de kijker te zetten. In zulke artikels zet u het best uw (potentiële) cliënten centraal, niet uzelf. Dat doet u door teksten te schrijven waarin u oplossingen aanreikt voor de juridische problemen waarmee zij geconfronteerd kunnen worden, want net dat is wat een bezoeker zoekt en graag leest. Met zulke teksten kunt u trouwens ook nieuwe cliënten bereiken die via zoekmachines een antwoord zoeken op hun vragen.
Dat neemt niet weg dat u gerust van tijd tot tijd een persoonlijke beschouwing of een tekst over uzelf op uw site mag plaatsen. Daarbij is het goed om de ‘80-20-regel’ in het achterhoofd te houden: ongeveer 80 % van uw nieuwsberichten moet op uw doelgroep gericht zijn, terwijl 20 % over uzelf mag gaan. Zo kan u bijvoorbeeld eens per maand een artikel plaatsen over uw kantoor en uw team of een belangrijke mijlpaal.
‘Over ons’: u centraal
Waar kunt u dan wel volop over uzelf vertellen? Dat kan in een onderdeel van uw website dat vaak stiefmoederlijk behandeld wordt, maar volgens de statistieken veel bezoekers krijgt en net daardoor heel belangrijk is: de pagina met biografieën. Vaak vindt u zo’n pagina onder de menuknop ‘Over ons’ of ‘Ons team’. Dankzij portretfoto’s en een kort overzicht van uw opleiding en posities krijgt uw kantoor letterlijk een gezicht. Zo kent uw cliënt meteen uw achtergrond en expertise en weet hij of zij met wie hij of zij in zee gaat.
Uw verhaal
Zulke bio-pagina’s zijn vaak niet meer dan een opsomming van diploma’s en functies bij instellingen. Nochtans kan het de moeite lonen om die lijst om te werken tot een iets langere, verhalende tekst. Mensen lezen immers graag verhalen en zullen zich na het lezen van uw biografie meer verbonden voelen met u dan wanneer ze een opsomming hebben doorgenomen. Wat drijft u als jurist of advocaat? Welk aspect van uw beroep spreekt u het meest aan? Hoe hebben uw huidige en vorige functies u een betere jurist gemaakt? Welke aspecten staan centraal in uw persoonlijke aanpak, en hoe maakt u het verschil? Met een antwoord op deze en soortgelijke vragen krijgt u al snel een tekst die de cliënt een completer beeld biedt van u als persoon en als juridische professional. De toon mag gerust iets minder formeel. Met enkele sprekende beelden erbij springt uw ‘Over ons’-pagina er vervolgens meteen uit.
Uw waarden in de praktijk
Een meer verhalende ‘Over ons’-pagina biedt u ook de kans om de waarden van uw kantoor in de kijker te zetten. U vermeldt uw waarden waarschijnlijk al op uw homepagina, maar het is goed dat ze terugkeren over heel uw website. Specifiek op uw biografiepagina kunt u laten blijken hoe u die waarden dagelijks in de praktijk zet. Zo blijft het niet bij een opsomming van woorden, maar zet u ze meteen om in daden.
Tot slot
Nieuwe cliënten willen graag op voorhand weten met wie ze in zee gaan, dus via de ‘Over ons’-pagina op uw site kunt u duidelijk laten zien wie u bent en waar u voor staat, en meteen een persoonlijke band met uw cliënt scheppen. Ook bestaande of terugkerende cliënten kunnen hun keuze bevestigd zien in uw persoonlijke verhaal. Kortom: met een indrukwekkende en boeiende ‘Over ons’-pagina maakt u gegarandeerd het verschil.
Nico Del Rio
Business consultant bij Jubel Services
Hoe ziet uw ‘Over ons’-pagina eruit? Wat is het verhaal dat u wilt vertellen op uw website? Wij horen graag van u. Wij kijken ernaar uit om voor u een professionele, gebruiksvriendelijke en relevante website te maken en uw online zichtbaarheid te versterken. Contacteer ons vrijblijvend voor meer informatie (tel. 09 2333420) of maak een afspraak.
0 reacties