Kantoor & beleid

Waarom juridisch nieuws uw professionele reputatie voedt

Geschreven door LawyerOnline

Stel, u lanceerde met trots een professionele website voor uw kantoor, proficiat! Uiteraard krijgt u van cliënten en naasten deugddoende complimenten over uw eerste digitale wapenfeit. U leeft als het ware op een roze wolk maar …. Een bijkomend aandachtspunt dient zich al snel aan. Hoe houdt u die kostbare professionele website nu zo up-to-date mogelijk? Hoe zorgt u er met andere woorden voor dat uw huzarenstukje aantrekkelijk en overtuigend blijft voor (toekomstige) cliënten en bezoekers? Een ingebouwde Newsfeed kan u daarbij helpen.

Een News-what?

Een Newsfeed bundelt de actualiteit binnen uw expertisedomein op één zichtbare plaats op uw website. Geschikte locaties daarvoor zijn onder andere uw homepagina of een aparte webpagina ‘nieuws’. Deze toevoeging van actualiteit zorgt ervoor dat uw professionele website meteen een up-to-date ‘look and feel’ krijgt. Vaak wordt de berichtgeving in een Newsfeed immers automatisch aangepast en vernieuwd zodat het meest recente bericht steeds bovenaan de lijst verschijnt. Een Newsfeed kan u bovendien makkelijk personaliseren. De invulling van een Newsfeed kiest u namelijk helemaal zélf. Overweegt u bijvoorbeeld om in uw Newsfeed enkel expertiseberichten te verzamelen over het vakgebied waarbinnen uw kantoor gespecialiseerd is of verkiest u om ook algemener juridisch nieuws zoals opiniestukken en juridische actualiteit toe te voegen? Schrijft u of een collega de content voor uw Newsfeed of importeert u expertiseberichten, ontleend aan andere online platformen?

Online keuzes maken

In alle bovenstaande gevallen is het in ieder geval belangrijk in de eerst plaats te bepalen waaróm u een Newsfeed op uw website plaatst en wat u met dit nieuwe snufje precies wilt bereiken bij uw doelpubliek. Uw doelstellingen bepalen immers welke acties u dient te ondernemen om de Newsfeed vorm te geven. Indien u de Newsfeed louter wilt inzetten om uw eigen website van een dynamisch en actueel karakter te voorzien, doet u er goed aan kant-en-klare berichten over te nemen van juridische online content-platformen. De tijdswinst die u daarbij boekt is overduidelijk aangezien u niet zelf in de pen kruipt, maar enkel een selectie moet maken van relevante nieuws- en expertiseberichten.

Toch kan het heel goed zijn dat u een honger naar meer niet kan onderdrukken. Het is voor u niet enkel belangrijk om uw eigen website up-to-date te houden met een minimale inspanning, ook wilt u zoveel mogelijk online visibiliteit bij cliënten en/of juridische professionals vergaren. Bij een zoekopdracht binnen uw expertisedomein door een individu uit één van die doelgroepen, wilt u met andere woorden uw professionele relevantie bij ‘dokter Google’ verhogen en dus plaatsen stijgen in de ‘ranking’ van – vaak honderden tot duizenden – zoekresultaten. In dat geval is het uiterst belangrijk dat u op regelmatige basis eigen content aanlevert voor uw Newsfeed.

Deze eigen berichtgeving houdt uiteraard, net zoals ontleende berichtgeving, uw website up-to-date maar levert u daarnaast nog twee extra online troeven op. Ten eerste kunnen toekomstige cliënten en confraters u en uw website makkelijker terugvinden doordat u relevante en gespecialiseerde inhoud aanbiedt die niet enkel op uw eigen website, maar ook in de zoekresultaten van Google verschijnt. Ten tweede bouwt u naar de buitenwereld toe via deze eigen bijdragen een reputatie op als expert binnen uw vakgebied waardoor cliënten u sneller als een betrouwbare match aanzien bij het inwinnen van juridisch advies. Bovendien hoeft u deze expertise niet uitsluitend te publiceren op uw eigen website. Geïnteresseerden kunnen uw bijdragen nóg eenvoudiger terugvinden wanneer u ze verspreidt via bijkomende digitale kanalen zoals gespecialiseerde juridische content-websites of via sociale media.

Doe-het-zelver of professionele ondersteuning?

Het implementeren van een Newsfeed op uw professionele website biedt heel wat voordelen. De toegevoegde actualiteitswaarde is ontegensprekelijk maar daarnaast ademt de Newsfeed als het ware de ziel en expertise uit van het kantoor. U kan echter niet zomaar in het wilde weg te werk gaan. De toevoeging van een Newsfeed op uw website moet immers een weldoordachte keuze zijn met een weloverwogen doel. De voorbereiding en ‘uitrol’ van zulke Newsfeed kan daarom soms meer tijd en voorbereiding vragen dan u op het eerste zicht voor ogen had. Advies van een kenner ter zake kan het efficiëntie- en tijdsverlies aanzienlijk verminderen. LawyerOnline wil u dan ook graag helpen bij deze taak en bezorgt u een communicatieplan op maat dat via een krachtige website met ingebouwde Newsfeed uw online visibiliteit en relevantie als juridisch expert versterkt. Op die manier creëert u een win-winsituatie. LawyerOnline realiseert het communicatieproject dat u voor ogen had terwijl u zich op uw cliënten concentreert.

Meer weten over de diensten van LawyerOnline? Bezoek onze website of maak een afspraak!

Opmerking plaatsen

X